کانکس اداری

 

اجرای کانکس اداریکانکس اداری یا دفتری سازه ای پیش ساخته می باشد که به عنوان دفتر کار یک تیم اداری یا بعضا اتاق مهندسین و مدیران پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این سازه دارای پلان های متفاوتی می باشد که هر سازمان یا اداره ای بنا به نیاز خود از کانکس اداری و تعداد پرسنلی که قرار است در آن مستقر شوند و همینطور بسته به نوع خدماتی که میخواهند ارائه دهند طرحی را در نظر می گیرند که طبیعتا همه آنها با یکدیگر متفاوت است. از دیگر مسائلی که در انتخاب نوع آن تاثیر گذار است محل استفاده آن بوده . بطور مثال و قتی قرار باشد سازه بروی پشت بام و در واقع به عنوان یک طبقه به ساختمان اضافه شود یا وقتی که قرار است داخل یک محوطه مورد استفاده قرار گیرد متفاوت است. از همین رو پیشنهاد ما برای انتخاب یک دفتر اداری پیش ساخته متناسب با نیاز شما این است که کاربری های آن تعریف ، نیازها مشخص و ابعاد مورد نیاز یا همان مساحتی که برای این کار در اختیار داریم را تعیین کرده ، پس از آن اگر در میان نمونه های موجود از محصولات تولید کنندگان کانکس سازه ای مطابق با نیازمان یافتیم خریداری و در غیر این صورت سفارش طراحی و ساخت یک کانکس اداری اختصاصی را بدهیم که با ویژگی های مد نظر مان مطابقت داشته باشد. کانکس اداری ابداع شد تا بسیاری از ادارات و سازمانها ، با هزینه های خیلی کمتر نسبت به ساخت و ساز سنتی ، از آنها استفاده کنند. کانکس اداری یا کانکس سالنی همچنین با نام های دیگری چون کانکس دفتری ، کانکس مدیریتی و کانکس دو طبقه نیز شناخته شده است .بسیاری از سازمان ها و شرکت با توجه به نیاز بازار و همچنین سوق یافتن تقاضای عمده مردم به بخش خدمات نیاز به تقویت ساختار های اداری را حس می‌کنند. در چنین شرایطی امکان استقرار انواع کانکس اداری در زمان های کوتاه و بسیار سریع در محل های مورد نطر سازمان ها و شرکت ها جهت انعطاف پذیری واحد های اداری و نیز سرعت عمل در تغییر دادن ساختار های اداری امتیازی بزرگ محسوب می‌گردد. امکان استقرار سریع ، سهولت در جابجایی ، عدم نیاز به اخذ مجوز احداث بنا ، نیاز به سرمایه گذاری کمتر و …. عواملی هستند که در زمینه تامین فضاهای اداری در کارخانجات و غیره استفاده از فضاهای پیش ساخته را نسبت به ساخت و ساز به شیوه سنتی برتر می‌نماید.

انواع کانکس اداری

کانکس اداری دارای تنوع زیادی بوده چرا که استفاده هایی که از آن می شود این را طلب می کند که ویژگی های خاصی در هرکدام گنجانده شده باشد. بطور مثال برخی از آن به عنوان دفتر فروش یا اتاق جلسات و یا حتی اتاق میهمانان ویژه استفاده کرد و برخی دیگر فقط به عنوان یک کانکس اداری مستقر در کارگاه ساختمانی برای انجام امور اداری یک کارگاه مورد استفاده قرار می دهند. از این رو انتظارات این مجموعه ها و نوع استفاده آنها با یکدیگر متفاوت بوده و باعث ایجاد تنوع محصول در این شاخه گردیده. در مجموع می توان کانکس اداری را به دو دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام در جایگاه خود کاربرد دارند.
کانکس اداری لوکس : از این سازه به عنوان دفاتر مدیریتی یا اتاق انتظار ارباب رجوع ، اتاق ملاقات و جلسات مهم و گاها نمایشگاه محصولات یک مجموعه استفاده می کنند که دارای ظاهری زیبا بوده و از آن با نام کانکس لوکس اداری نیز یاد می شود. استفاده از مصالح لوکس در بدنه خارجی و فضای داخلی این سازه باعث می گردد تا یک دفتر کار شیک و مجهزی را به وسیله آن ایجاد کنیم اما از طرفی قیمت این سازه بخاطر استفاده از مصالح لوکس کمی بالاتر از نوع ساده می باشد.
کانکس اداری ساده : در این نوع برعکس نمونه قبلی که اهمیت زیادی به زیبایی و نمای خارجی سازه داده می شد ، کاربری و اقتصادی بودن در درجه اول اهمیت قرار دارد و بنا به نوع نیاز ممکن است از نوع ساندویچ پنل ، کانکس کارگاهی ، سایدینگ ، دو طبقه ، پلان باز با پارتیشن های تفکیک کننده و یا هر نوع خصوصیت دیگری باشد که تعداد کارمندان و نحوه فعالیت آنها مشخص کننده این خصوصیات می باشد و در ساخت آن محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

داخل کانکس اداری

فضای داخلی کانکس اداری باید به گونه ای باشد که رفت و آمد کارمندان تداخلی در عملکرد یکدیگر ایجاد نکرده و همچنین بخش های مختلف که دارای روابط کاری وابسته ای در فضای داخل کانکس اداری می باشند به یکدیگر نزدیک و اگر در سازه های مجزا هستند نیز حدالمقدور دفاتر آنها در مجائرت یکدیگر قرار داشته باشد. نکته بعدی در ارتباط با داخل کانکس اداری میزان نور گیری مورد نیاز و یا روشنایی به وسیله چراغ ها می باشد که باید تامین کننده روشنایی مورد نیاز جهت انجام امور و مکاتبات اداری باشد.

 

کانکس اداری

مشخصات کانکس اداری

کانکس اداری باید دارای شرایط و امکاناتی منحصر بوده تا با بقیه کانکس ها متفاوت و جوابگوی نیاز کاربر باشد. از جمله مهمترین آنها به این قرار است درب آن باید در ابعادی باشد که جوابگوی رفت و آمد زیاد و برای بردن میز و صندلی های اداری به داخل آن باشد. همچنین محل قرار گیری درب کانکس اداری بهتر است در جایی باشد که بتوان فضای انتظاری برای مراجعه کننده در نظر گرفت و رفت و آمد ها مزاحمتی برای کارمندان ایجاد نکند. پیشنهاد می شود از درب ضد سرقت یا درب های کشویی با شیشه سکوریت استفاده شود.
کف سازه باید کاملا قرص و محکم بوده و در هنگام رفت و آمد های زیاد دچار لرزه نگردد ، برای اینکه اتفاق نیفتد یا به حداقل برسد پیشنهاد میکنیم شاسی آن بصورت دورکلاف از تیر آهن نمره 16 بوده و همچنین تیر آهن هایی از وسط شاسی به کلاف دور متصل شوند تا لرزه وسط کف کانکس اداری را بگیرند. بهتر است برای کف سازه از تخته ضد آب با کفپوش طرح پارکت و یا از سرامیک با ملات ماسه سیمان استفاده شود تا هم نظافت و شستشوی کف سهولت یابد و هم در هنگام رفت و آمد های زیاد دچار فرسودگی نگردد.
ارتفاع دیواره ها ، در واقع فاصله کف تا زیر سقف از داخل سازه اگر کانکس اداری با سقف شیب دار است در کوتاه ترین جا 2.2 متر و در بلند ترین جا 2.7 مناسب می باشد و اگر سقف صاف بوده و یا سقف کاذب دارد فاصله 2.5 تا 2.65 متر مناسب می باشد .
ابعاد و محل پنجره ها باید طوری باشد تا تامین کننده نور فضای داخلی بوده و در هنگام طراحی آن باید به این نکته که محل قرار گیری میز و تجهیزات اداری و همینطور محل نشستن مراجعین توجه کرد تا با محل قرار گیری پنجره ها تداخل نداشته و براحتی بتوان پنجره ها را باز و بسته کرد تا هوای درون سازه را تهویه کند. پیشنهاد می شود برای جلو گیری از اتلاف انرژی و ممانعت از ورود گرد و غبار به داخل فضا از پنجره های دو جداره استفاده شود.
فضا های فرعی مانند آبدارخانه و سرویس بهداشتی ، اتاق تکثیر و کپی ، صندوق و خیلی فضا های دیگر که نیاز یک فضای اداری است را میتوان در کانکس اداری گنجاند که بستگی به کاربری و نیاز خریدار دارد.

ابعاد کانکس اداری

دارای ابعاد خاصی نیست و شما در تولید آن محدودیتی ندارید ، اگر ابعاد آن از ابعاد استاندارد حمل در جاده ها بیشتر باشد میتوان بصورت دو یا چند تکه اجرا و سپس در محل به یکدیگر متصل نمود و راهکار بعدی اگر شرایط حمل به محل نباشد ساخت کانکس اداری در محل می باشد. اما بطور معمول و استاندارد ابعاد 12*2.4 بدون محدودیت حمل و تا حداکثر 12*3.5 با مجوز حمل بار ترافیکی می باشد البته در برخی موارد نیز ابعاد بسیار کوچکتر و در حدود 6*3 نیز جوابگوی نیاز خریدار بوده و نیازی به حداکثر ابعاد نیست.

قیمت کانکس اداری

گونه های مختلف سازه و همچنین تنوع بالا در مصالح مصرفی باعث می گردد تا قیمت تمام شده کانکس های اداری با یکدیگر تفاوت داشته و نتوان تا مشخص شدن نوع سازه ، ابعاد ، امکانات و شرایط ساخت قیمت دقیقی از آن بدست اورد. به همین خاطر معمولا براورد هزینه ها پس از تعیین مشخصات فنی سازه صورت می گیرد و نمی توان قیمت کلی بر اساس متر مربع یا هر دستگاه در نظر گرفت.

قیمت کانکس اداری دست دوم

یکی از راهکار های مورد استفاده در زمانی که خیلی مشخصات فنی یا ظاهر اختصاصی مدنظر نداریم برای کاهش هزینه ها این است که به سراغ کانکس اداری دست دوم برویم ، این کار گاها باعث صرفه اقتصادی می شود بشرط آنکه بتوان خرید درستی انجام داد چرا که در برخی موارد نیز پس از خرید آن نیاز به تعمیر و باز سازی هایی دارد که در مجموع قیمت آن از نوع فابریکی کانکس اداری نیز بیشتر می شود. معمولا استفاده از کانکس اداری دست دوم برای کاربردهای موقتی مانند کارگاه های ساختمانی مناسب بوده اما برای دفاتر اداری شرکتی یا سازمانی توصیه نمی گردد.

خرید کانکس اداری

برای خرید کانکس اداری هم می توانید از نوع سازه های تیپ که مطابق نیاز شماست انتخاب نموده و یا در صورتی که طرح خاصی را مدنظر دارید سفارش ساخت بصورت اختصاصی مطابق با ابعاد و ظاهر مورد نیاز خود را بدهید. در مورد اول معمولا بلافاصله پس از خریداری می توانید محصول مورد نظر خود را از کارخانه دریافت و منتقل کرده اما در مورد ساخت سفارشی کانکس اداری می بایست مدت زمانی را تا آماده سازی آن صبر کنید. از لحاظ قیمت نیز نوع اختصاصی بنا به شرایط و نوع درخواست شما درصدی بالاتر خواهد بود.

مزایای استفاده از کانکس اداری

  1. قابلیت نصب در تنها یک روز
  2. امکان دمونتاز و نصب در سایت جدید به دفعات
  3. امکان جابجایی کانکس پس از نصب
  4. عدم نیاز به پی سازی

همچنین شما پس از اتمام پروژه می توانید آن را بر حسب پروژه های بعدی خود به کانکس انباری یا خوابگاه تبدیل کنید و در صورت عدم نیاز شما ، این مجموعه کانکس دست دوم شما را نیز خریدار می باشد.

مشخصات و ویژگی های کلی کانکس اداری

شرکت تخت جمشید مفتخر می باشد به عنوان تولید کننده معتبر در صنعت کانکس ، کانتینر و خانه پیش ساخته ، انواع کانکس های اداری را با توجه به نیاز و دلخواه مشتریان خود با نقشه و پلان درخواست شده ، تولید نموده و جهت پروژه های گوناگون آماده سازد.
هر کانکس میتواند مجموعه ای از یک یا چند اتاق با طول 4 ، 6 و12 متر و عرض 5/2 و 3 متر باشد که دارای فضای مورد نیاز اداری می باشد.
برای یک کانکس اداری میتوان با توجه به نیاز علاوه بر اتاق کارکنان یک فضای بزرگتر جهت کنفرانس ها یا اتاق مدیریت تعبیه کرد. نکته قابل توجه این است که میتوان در کنار این فضاها سرویس های بهداشتی و آبدارخانه را نیز قرار داد. همچنین می توان این نوع کانکس ها را بصورت مجتمع های اداری تولید کرد به این صورت که هر مجتمع دارای بیش از 5 اتاق اداری بوده و ابعاد آن بیشتر از 44 متر مربع باشد. این مجتمع ها در کارخانجات تخت جمشید بصورت قطعات کاملا جدا تولید میشوند که در محل پروژه با یکدیگر مونتاژ شده و بصورت یکپارچه قطعات نصب می گردند. یکی از مزیت های بزرگ کانکس های اداری این است که می توان آن را پس از ساخت و نصب در یک پروژه ، همراه با تمام تجهیزات ، ایجاد کرد و به محل مورد نیاز جدید انتقال داد.
جالب تر آنکه میتوان با توجه به نیاز کانکس های اداری چرخداری تولید کرد که در پروژه هایی که به صورت خطی پیش میروند مورد استفاده قرار گیرد. کانکس های چرخدار در ابعاد کوچک میتوانند به راحتی توسط نیروی انسانی در مسیر جابجا شوند. در ابعاد بزرگتر نیز این دسته از کانکس ها را می توان توسط نیسان و یا کشنده های بزرگتر مثل تراکتور ، بواسطه مالبند ، جابجا کرد.
کانکس های اداری نسبت به ساخت و ساز های سنتی مزایای بی شماری دارند. علاوه بر نصب آسان و سریع, سهولت در جابجایی و هزینه کمتر که پیش از این نیز اشاره شد میتوان از عدم نیاز مجوز احداث بنا برای آنان نام برد. بطور کلی نقاط قوت این نوع کانکس ها شامل : قابلیت نصب در یک روز ، امکان دمونتاژ و نصب قطعات در سایت جدید به دفعات ، امکان جابجایی کانکس پس از نصب آن ، عدم نیاز به پی سازی و … میشود. همچنین این قابلیت برای خریدار وجود دارد که پس از اتمام پروژه با توجه به نیاز خود در پروژه های دیگر کاربری کانکس را تغییر داده و آن را به انباری ، خوابگاه یا … تبدیل کند. در صورت عدم نیاز شما به استفاده مجدد از آن ، این مجموعه کانکس دست دوم را از شما خریداری می کند.

 

قیمت کانکس اداری

 

مشخصات فنی کانکس اداری

  1. شاسی از نوع تیر آهن
  2. اسکلت فلزی از نوع پروفیل سنگین ۴۰×۴۰و ۸۰×۴۰ با پوشش ضد زنگ
  3. پوشش خارجی: ورق گالوانیزه شادولاین ( فرمدار ) رنگ کوره ای
  4. پوشش داخل: P.V.C دارای عایق پلی استایرن
  5. درب و پنجره آلومینیوم
  6. تاسیسات کامل شامل: روشنایی، کلید، پریز، سیم کشی استاندارد
  7. قابلیت پارتیشن بندی داخلی و تعبیه سرویس بهداشتی، آبدارخانه و …
  8. قابلیت ساخت با عرض۲ متر و ۴۰ سانتی متر یا ۳متر، با طول ۶ الی ۱۲ متر و ابعاد سفارشی بالای ۱۰۰ متر مربع
  9. کفپوش مشمع پشت گونی درجه یک یا پارکت P.V.C چوب پلاست کره ای طبق در خواست خریدار
  10. نما یا کامپوزیت یا طرح های مختلف می باشد.
  11. نمای داخلی از دیوار پوش P.V.C در رنگهای متنوع و شیک می باشد.
  12. دارای پرده لوردراپه ، روشنایی از مهتابی
  13. کفپوش بنا به سلیقه مشتری (طرح آجر یا آجدار اصفهان)
  14. دارای سرویس حمام توالت ، بنا به سفارش مشتری
  15. آبدارخانه ، بنا به درخواست مشتری
  16. سیستم قفسه وکـابـیـنـت و سیـنـکهای ظــرفـشــویــی